Hlasování odborné poroty
Daniel Dočekal
Projekt roku
DVTV: Těžké vybírání, kdy má člověk trochu pocit, že se vlastně na českém Internetu nic neděje a kdy občas nechápe proč ty staré věci jsou v projektu roku nebo jak se tam může objevit něco jako další zbytečný bulvár, který co se očekávání zklamal ve všech ohledech a ukázal, že známé jméno neznamená na Internetu vůbec nic.
Osobnost roku
Martin Veselovský: Těžké rozhodování, vidím pár dalších co by si to zasloužili, ale je čas nebýt příliš internetový a ocenit právě Martina. Za odvahu vydat se z osvědčených cest klasické televize do nejistých vod televize budoucnosti, čistě internetové.
Anticena
Parlamentnilisty.cz: Ale ano, samozřejmě, plátek který není ani Parlamentní ani noviny. Plátek který proslul vymýšlením neexistujících zpráv. Plátek co si vymyslel romského pokladníka a kterému nemůžete věřit vůbec nic. A který tak trochu symbolicky začíná právě lží už ve vlastním názvu a vždy bude doprovázen otázkou "proboha, komu tyhle věci patří, kdo to financuje a proč to dělá?". Takhle prostě žurnalistika nevypadá.
Marketingová inspirace
Čilichili: Je zvláštní dávat něco zrovna Čilichili, ale zaslouží si obdiv za to, jak usilovně drží směr a snahu. Ve věku kdy firemní tiskoviny umírají a jsou zbytečnější a zbytečnější. Uvažoval bych i nad Marketingovým festivalem, kde jsem sice nikdy nebyl, ale ze všech těch ozvěn to působí jako dobrý počin.
Obsahová inspirace
Před 100 lety - Český rozhlas: Bylo by i leccos dalšího, třeba 067.CZ a Městská poezie Brno, ale před 100 lety od Českého rozhlasu je originální, zajímavý a hodně potřebný. A zmínil bych i Audioteka.cz, mají také můj obdiv za snahu a píli. A Kancelář Blaník, o které se sice pořád někde píše, ale já vůbec nevím o co jde, neviděl jsem jediný kousek a nemám vůbec potřebu to udělat. Což je trochu zvláštní.
Globální projekty českých tvůrců
Tripomatic: Chtěl jsem, moc jsem chtěl, moc jsem se snažil, výběr je to těžký. Příliš mnoho nevýrazných projektů, sem tam nějaká ta kopie něčeho cizího a startupy bez obchodních modelů. Ale jasně, přesně tak to má být. Takový je prostě internet a prorazit z malé republiky kamsi do světa je obtížné. Takže ano, vlastně jim fandím všem, ale jeden co je mi sympatičtější jsem si vybrat musel.
E-commerce inspirace
Rohlík.cz: Nevím proč, ale i tady je to vybírání opravdu složité, příliš mnoho průměrných věcí a nakonec to také vlastně dávám průměrné věcí. Jenže Rohlík.cz imponuje jednou věcí, snaží se změnit zaběhnutý pořádek a představu, že tenhle druh byznysu je v Česku nemožný. A i kdyby se mu to nepovedlo, tak může pomoci vše posunout o hodně velký kus dopředu. A ukázat hlavně těm velkým, kteří by tohle už dávno měli dělat, jak zoufale jsou pozadu.