Křišťálová lupa

Křišťálová Lupa 2014

Cena českého Internetu

Hlasování odborné poroty 

Daniel Dočekal

Projekt roku
DVTV: Těžké vybírání, kdy má člověk trochu pocit, že se vlastně na českém Internetu nic neděje a kdy občas nechápe proč ty staré věci jsou v projektu roku nebo jak se tam může objevit něco jako další zbytečný bulvár, který co se očekávání zklamal ve všech ohledech a ukázal, že známé jméno neznamená na Internetu vůbec nic.

Osobnost roku
Martin Veselovský: Těžké rozhodování, vidím pár dalších co by si to zasloužili, ale je čas nebýt příliš internetový a ocenit právě Martina. Za odvahu vydat se z osvědčených cest klasické televize do nejistých vod televize budoucnosti, čistě internetové.

Anticena
Parlamentnilisty.cz: Ale ano, samozřejmě, plátek který není ani Parlamentní ani noviny. Plátek který proslul vymýšlením neexistujících zpráv. Plátek co si vymyslel romského pokladníka a kterému nemůžete věřit vůbec nic. A který tak trochu symbolicky začíná právě lží už ve vlastním názvu a vždy bude doprovázen otázkou "proboha, komu tyhle věci patří, kdo to financuje a proč to dělá?". Takhle prostě žurnalistika nevypadá.

Marketingová inspirace
Čilichili: Je zvláštní dávat něco zrovna Čilichili, ale zaslouží si obdiv za to, jak usilovně drží směr a snahu. Ve věku kdy firemní tiskoviny umírají a jsou zbytečnější a zbytečnější. Uvažoval bych i nad Marketingovým festivalem, kde jsem sice nikdy nebyl, ale ze všech těch ozvěn to působí jako dobrý počin.

Obsahová inspirace
Před 100 lety - Český rozhlas: Bylo by i leccos dalšího, třeba 067.CZ a Městská poezie Brno, ale před 100 lety od Českého rozhlasu je originální, zajímavý a hodně potřebný. A zmínil bych i Audioteka.cz, mají také můj obdiv za snahu a píli. A Kancelář Blaník, o které se sice pořád někde píše, ale já vůbec nevím o co jde, neviděl jsem jediný kousek a nemám vůbec potřebu to udělat. Což je trochu zvláštní.

Globální projekty českých tvůrců
Tripomatic: Chtěl jsem, moc jsem chtěl, moc jsem se snažil, výběr je to těžký. Příliš mnoho nevýrazných projektů, sem tam nějaká ta kopie něčeho cizího a startupy bez obchodních modelů. Ale jasně, přesně tak to má být. Takový je prostě internet a prorazit z malé republiky kamsi do světa je obtížné. Takže ano, vlastně jim fandím všem, ale jeden co je mi sympatičtější jsem si vybrat musel.

E-commerce inspirace
Rohlík.cz: Nevím proč, ale i tady je to vybírání opravdu složité, příliš mnoho průměrných věcí a nakonec to také vlastně dávám průměrné věcí. Jenže Rohlík.cz imponuje jednou věcí, snaží se změnit zaběhnutý pořádek a představu, že tenhle druh byznysu je v Česku nemožný. A i kdyby se mu to nepovedlo, tak může pomoci vše posunout o hodně velký kus dopředu. A ukázat hlavně těm velkým, kteří by tohle už dávno měli dělat, jak zoufale jsou pozadu.

Generální partner

Hlavní partner

Partneři

Produktoví partneři

Partneři slavnostního vyhlášení

Hlavní mediální partner

Mediální partneři

Pořadatel a odborný garant

Produkce